Hamna på kundernas radar med rätt innehåll

Okej, den här filmen är inte en film. Den är en videoupptagning av ett föredrag jag höll förra veckan, där jag pratar om vilken sorts innehåll du behöver ha på din webbplats för att dyka upp på kundernas radar så tidigt som möjligt i deras köpprocess.

84% av ett köpbeslut fattas innan kunden ens pratat med en säljare. Vi gör egen research och googlar fram alla fakta vi behöver för att sänka vår osäkerhet inför ett köp.

Under de där 84 procenten så kan du vinna eller förlora din nästa kund. Den första delen av en kunds köpresa är nämligen ett kval som du behöver delta i för att du ska få vara med i finalen, och i den fasen vill vi ha svar på väldigt specifika frågor.

Kolla filmen så förstår du vad jag menar.


Du kanske också gillar…


Robert Rundberget, content marketer

Om författaren

Robert Rundberget har arbetat som journalist, copywriter och kommunikatör sedan 2001.

Kroniskt nyfiken på allt inom digital kommunikation drivs han av att göra brutalt hjälpsam marknadsföring online. Sedan 2018 driver han Kontento AB i Karlstad, med fokus på content marketing eller innehållsmarknadsföring.

Robert Rundberget

Chronically curious storyteller and content marketer from Sweden

https://www.kontento.se
Föregående
Föregående

5 saker som gör din webb till en bättre säljare

Nästa
Nästa

Gör så här för att synas mer