Webbanalys med förslag på förbättringsåtgärder

Få svar på hur du kan få din webb att generera mer trafik och affärer.

9990 kr ex moms. Pengarna tillbaks om du inte är nöjd.

Webbplatsen är din viktigaste säljare

Får din webbplats färre besökare än den borde?

Kunderna tittar på din webb för att avgöra om de kan lita på dig och dina produkter.

Om budskapet inte är tydligt, eller om din sajt saknar vissa grundelement så kommer du missa affärer, och i värsta fall inte ens bli upptäckt av dina potentiella kunder.

Låt Kontento titta under huven och ge förslag på åtgärder som gör att din webb syns mer och blir en effektivare säljare.

Det här får du

  • Analys av hela din webb

    Med kraftfulla verktyg och erfarna ögon granskar vi budskapet, strukturen och innehållet på din webbplats i jakt på förbättringsmöjligheter.

  • Förslag på åtgärder

    Tillsammans går vi igenom de förbättringsmöjligheter som hittats, och exakt vad du behöver göra för att öka din hemsidas prestanda och konverteringsgrad.

  • Dokumentation

    Du får dokumentation i form av en prioriterad checklista med förslag på åtgärder att implementera och innehåll att producera.

Nöjdhetsgaranti

Pengarna tillbaks om du inte är nöjd

Om du efter fullgjord granskning inte är tror att åtgärdsförslagen i din rapport kommer göra en avsevärd skillnad för din webbsidas prestanda så får du pengarna tillbaks.

Vanliga frågor om Webbanalys

Varför behöver jag en webbanalys?

Alla webbplatser kan förbättras och optimeras. Det svåra är att ta reda på VAD du behöver göra för att webbplatsen ska prestera bättre.

En granskning av din webb identifierar problem och brister som går att åtgärda för att förbättra laddhastighet, sökoptimering och försäljningspotential.

För att hamna högt i sökresultaten behöver din webb vara byggd och strukturerad på rätt sätt.

Du behöver också ha ett innehåll med texter, bilder och videor som både matchar de sökord som potentiella kunder använder för att söka efter dina tjänster, och som metodiskt hjälper en besökare att förstå ditt budskap och köpa dina produkter.

Vanliga brister på webbplatser är:

  • otydligt kärnbudskap och värdeerbjudande.

  • texter med fokus på er som leverantör istället för vad ni kan hjälpa kunden åstadkomma.

  • det saknas kunskapsinnehåll för olika delar av kundresan.

  • det saknas tydliga call-to-actions.

  • otydlig eller felaktig struktur.

  • dubblerat innehåll.

  • för stora bilder.

  • bristande eller helt saknad metainformation (som sökmotorer använder för att katalogisera en webbsidas innehåll).

  • fel på länkar.

  • felaktig rubrikstruktur.

  • rubriker saknar rätt nyckelord.

  • föråldrade plugins och teman.

  • m m.