Väck positiva känslor med din marknadsföring

Väck positiva känslor med din marknadsföring

Om 1 år kommer folk inte minnas VAD du säger idag.
Men de minns hur du fick dem att känna sig!
Bra kommunikation kan se ut på olika sätt, men den väcker alltid känslor.

Därför tycker jag berättelsen om den här industriporten som målats av värmländska konstnären S Camilla E Boström för att lysa upp Vallgatan i Göteborg och glädja folk som går förbi är så kul.

Porten på bilden är tillverkad av Torverk, som är en kund till Kontento. De ville berätta om hur den fina porten kom till, och vad det spelar för roll att den är målad.

Det finns en enkel läxa här - väck positiva känslor hos folk, så kommer de associera dig med glädje och värme!

Och just konst har i alla tider använts för att marknadsföra allt från religion till ketchup. Sjukhus använder konst för att det har en lugnande effekt på sinnena och positiv inverkan på hälsan.

En svensk studie från 2008 med titeln Art Infusion – The Perception and Evaluation of Visual Art, slår fast att “produktreklam som visar bildkonst blir mer fördelaktigt utvärderad än samma produktreklam som saknar bild, eller har en generell bild.

Så ut och sprid lite glädje med din marknadsföring och kommunikation!

Det lönar sig :-)

Robert Rundberget

Chronically curious storyteller and content marketer from Sweden

https://www.kontento.se
Föregående
Föregående

Driv trafik med en löjligt lång lista

Nästa
Nästa

5 saker som gör din webb till en bättre säljare