Om storytelling och content marketing
Behind The Scenes - VLOG 003
Häng med bakom kulisserna på inspelning av videorelease med Anders Junghage, stenexpert och en sju helsikes aktör framför kameran.
Motverka osynlighet online - VLOG 002
När, hur och varför ska du göra en sömotoranalys? Här är en introduktion.
Compare bygger relationer med film och video
Vill du bygga relationer så är film bästa mediet.
Hur du löser problem med bättre design
Marika Martin löser problem med hjälp av design. Hon är tjänstedesigner på digitala klustret Compare, med en passion för att hjälpa andra och göra gott för hela mänskligheten.
Absolut gehör
Här är ett uppdrag att bygga en webbplats för Stenkonsult Anders Junghage. Inklusive webbdesign, textproduktion och foto.
Varför det är så svårt att sprida nya idéer?
Det tar lång tid att sprida en ny idé, eftersom den är ny. Studier visar att det ofta räcker med att 25% av en befolkning förespråkar en idé för att majoriteten ska hänga på.
Varför köper folk de saker som de köper?
Är du också grymt nyfiken på hur kommunikation och marknadsföring fungerar i internetåldern? Här är några svar från folk på stan.
Kommunicera effektivare med emojis
Vetenskapliga studier visar att vi tolkar neutrala budskap som negativa. Men emojis kan hjälpa dig att kommunicera så att ditt budskap uppfattas positivt.
"Jag tänker bättre när jag tränar"
Deltagarna i Fysall Challenge tränar utomhus året om, oavsett väderlek, och river av ett pass som utmanar muskelstyrka, koordination och kondition
4 sätt att marknadsföra dig gratis nu när sociala medier slutat fungera
Bara en på tusen interagerar med företagsinlägg på Facebook. Här är 4 tekniker att marknadsföra dig gratis och öka din genomslagskraft i sociala media.
Hjälp slumpen på traven
Hjälp slumpen på traven genom att berätta för omvärlden vad du söker efter och vad du har att erbjuda. Det funkar eftersom människor vill hjälpa varandra.
Tänk om din marknadsföring var en lösning istället för ett problem
Företag måste förstå att de allra flesta människor är helt ointresserade av reklam. Först då kommer vi kunna marknadsföra oss med framgång.
Vad företag kan lära sig av helt vanliga träd
Evolutionen har i alla tider främjat samarbeten mellan individer både i djur- och växtliv. I näringslivet gäller samma sak.
Därför är en blogg nyckeln till framgång online
Innehållsmarknadsföring genererar tre gånger fler leads än traditionell marknadsföring och kostar 62% mindre. Därför är intressant innehåll nyckeln till framgångsrika affärer.
Bättre employer branding med innehållsmarknadsföring
Vill du attrahera bättre medarbetare än dina konkurrenter så behöver du visa hur det är att arbeta på ditt företag. Det kan du göra med bra stories och content marketing.
Fem vanliga marknadsföringsmisstag
Här är fem vanliga marknadsföringsmisstag som du behöver undvika om du vill maximera effekten av din marknadsföring.